Kriisin kohdanneen tukeminen hoitotyössä, syksy 2021

Kriisin kohdanneen tukeminen hoitotyössä

Hoitotyössä joudumme usein tilanteisiin, joissa asiakas on kohdannut äkillisen kriisin tai surun. Järkyttäviä tapahtumia kokeneen asiakkaan kohtaaminen voi kuitenkin tuntua vaikealta, jos siihen ei ole oikeanlaisia työkaluja.

Koulutuksessa perehdymme siihen, miten terve mieli reagoi järkyttäviin tapahtumiin ja missä vaiheessa on syytä huolestua kriisin pitkittymisestä. Opimme keinoja surun kohtaamiseen ja lisäämme tietoa siitä, mitä ihmisen mielessä tapahtuu kriisin yllättäessä. Kun ymmärrämme kriisin luonnollista etenemistä ja tarjoamme oikeanlaista tukea kriisin eri vaiheisiin, lisäämme asiakastyytyväisyyttä ja autamme prosessin etenemisessä. Koulutus vahvistaa omaa ammattitaitoa ja kasvattaa myös työhyvinvointia, kun saamme tietoa ja työkaluja sekä asiakkaan tukemiseen että omaan jaksamiseen.

Koulutus sopii esimerkiksi fysioterapeuteille, sairaanhoitajille tai lähihoitajille, jotka haluavat lisätä osaamistaan asiakastyössä ja omien voimavarojen hyödyntämisessä.

Koulutuksen sisältö:

  • kriisiauttamisen tarkoitus ja tavoitteet
  • reaktiot kriisissä
  • tuen ajoitus ja annostelu
  • kehon reaktiot ja niiden rauhoittaminen
  • auttajan oma jaksaminen ja voimavarat
  • eettisyys ja esteellisyys

Aikataulu:

to 11.11. klo 8.30–15.30

pe 12.11. klo 8.30–15.00

Koulutus toteutetaan verkkokoulutuksena.

Hinta:

320 € + 24 % alv.

Ilmainen peruutus 30.9.2021 mennessä, tämän jälkeen peruutusmaksu 50 % + 24 % alv. Koulutukseen otetaan max. 16 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kouluttaja:

Johanna Vilppola, työhyvinvoinnin ja kriisityön asiantuntija

ILMOITTAUDU MUKAAN KOULUTUKSEEN TÄSTÄ LINKISTÄ!